چه زمانی از بلیچینگ دندان استفاده نکنید
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چه زمانی از بلیچینگ دندان استفاده نکنید


ایمنی برای سفید کردن دندان، زنان باردار یا مادران شیرده باید سفید کردن دندان را به تعویق بیندازند. بلیچینگ دندان را نمی توان برای روکش ها و لمینت های سرامیکی یا ونیرهای کامپوزیت استفاده کرد. بنابراین، اگر رنگ دندان‌های اطراف آن‌ها را تغییر دهید، ممکن است یک لبخند نامتناسب ظاهر شود و در نتیجه پرکردگی‌ها و روکش‌های قدیمی باید تعویض شوند.

از دندان های حساس محافظت کنید
دندان های شما ممکن است برای مدتی بعد از سفید کردن حساس باشند، اما این حساسیت معمولا کوتاه مدت است. اگر دندان ها و لثه های شما سالم باشند، ممکن است مشکلات کمتری را تجربه کنید. اگر حساسیت شما را آزار می دهد، درمان را متوقف کرده و با دندانپزشک خود مشورت کنید.

اگر قالب های پر از ژل که مانند محافظ دهان روی دندان قرار می گیرند مناسب نباشند به لثه آسیب می رسانند. اگر با این مشکلات مواجه شده اید، بهتر است از مصرف این محصول صرف نظر کنید.

در سفید کردن دندان زیاده روی نکنید
برای ایمن بودن، در سفید کردن دندان افراط نکنید. سفید کردن بیش از حد دندان چقدر است؟ اگر دستورالعمل های محصولات سفید کننده را به دقت رعایت کنید و به نتیجه مطلوب برسید، معمولا یک جلسه استفاده از محصولات سفید کننده در ماه کافی است. هنگامی که دندان هایتان به رنگ دلخواهتان رسید، باید حداقل دو بار در سال بلیچینگ را تکرار کنید.

 

چه عواملی باعث لکه شدن دندان می شود؟


مینای دندان با افزایش سن تغییر می کند. مانند یک تکه سفال که ترک های ریز ایجاد می کند [به مرور زمان]، لکه ها به شکاف های کوچک تبدیل می شوند.

شما باید مراقب این سه مورد باشید:
کروموژن ها - ترکیبات رنگدانه ای قوی که به مینای دندان می چسبند
تانن ها ترکیبات گیاهی هستند که باعث می شوند دندان ها راحت تر لکه دار شوند
اسیدها - اسید مینای دندان را نرم و زبر می کند و لکه شدن آن را آسان تر می کند
قهوه، چای یا هیچ کدام؟
احتمالاً فکر می کنید که دلیل اصلی تیره شدن دندان هایتان نوشیدنی های رنگی است که در صبح می نوشید. به هر حال، بیش از نیمی از مردم هر روز قهوه می نوشند. از رنگ آن می توان فهمید که غنی از کروموژن است و بسیار اسیدی است. این عوامل در قهوه به زرد شدن دندان های سفید کمک می کنند.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: